Kültür-Sanat

Sempozyum 28 Kasım tarihine kadar devam edecek

Abone Ol

LAÇ Lapta-Alsancak-Çamlıbel Belediyesi ev sahipliğinde, Alashia Terracotta Sanat Topluğu organizesisi işbirliği ile, TC Lefkoşa Büyükelçiliği Kalkınma ve Ekonomik İşbirliği Ofisi ve KKTC  Turizm Kültür Gençlik ve Çevre Bakanlığı katkılarıyla gerçekleşen Uluslararası Akdeniz Pişmiş Toprak Sempozyumu” 18 Kasım ‘da  başladı.

Küratörlüğü Ayhatun Ateşin tarafından yapılan, LAÇ Belediyesi ve Alashia Terracotta Sanat Topluluğu tarafından organize edilen sempozyuma  Türkiye, Almanya, Romanya, Mısır, İran, Letonya, Azerbeycan ve Türkmenistan ‘dan sanatçılar katıldı.

26 Kasım  Pazar günü yapılacak olan seramik heykel pişirimi KKTC de ilk kez yapılacak ve pişirim uygulaması (Yerinde Fırınlama) bir görsel performans olarak seyirciyle buluşacak. Yerinde inşa edilen ve pişirilecek terracotta heykel Yüksek sıcaklıkta açılarak görsel bir performans ile izleyiciyle buluşuyor. Söz konusu olan fırın sanatçılar tarafından ve Belediye desteğiyle yapılmaya başlandı.

Kültür mirasımızın, yasal veya yasal olmayan yollardan yurt dışına çıkarıldıkları ve dünyanın birçok ülkesinde sergilendikleri eserlerin yeniden üretilmeleri ile yola çıkılarak oluşturulan Akdeniz Açık Hava Müzesi, 2014 Eylül ayında Akdeniz köyünde başlayan sempozyum ardından, Lefkosa Bedesten  ve Laptada devam etti.  Tarih Yeniden Canlanıyor ve Alashia’nın kayıp mirası yeniden canlanıyor, sloganlarıyla çalışmalara uzun yıllar öncülük eden Sempozyumlarda üretilen eserlerle 2017 yılında Akdeniz Açık Hava Müzesi hayata geçirildi.

Sonrasında adadaki çalışmaların adada yozlaşarak tekrarları ; Kültürel Mirası Koruma bilincini yok ettiği, Toplumda kayıplara ve istismara yol açtığı düşüncesi altında; Replika yapmaktan artık vazgeçilerek Tarihten, etkilenen Sanatçıların yorum ve yaratıcıkları çalışmalara yansıyan çalışmalar üretilmeye başlandı.

Akdeniz açık Hava Müzesi restore çalışmaları da devam ederken, son sempozyumlarda yapılan çalışmalar da montelenmeye başlandı.

 

Sempozyumda, çocuklar için kültürel mirası koruma algısının güçlendirilmesi hedefleniyor

Sempozyum süresince atölye çalışmaları devam edecek, Kültürel Miras ve değerlerin korunmasının önemine dikkat çekmek adına gerçekleştirilecektir. Ali Asgar Çakmakcı,  Aziz Baha Örken, Cevdet Alparslan, Eser Keçeci Malyalı, Evrim Ergün, Fahimeh Heydari,, Kaan Canduran, Kadir Sevim, Kübra Güven, Maged Zaky Hassan, Maxim Delia, Mert Kılınç, Sinem Akın Kılınç, Soner Pilge, Vedia Okutan Gaydeler, Valentins Petjko.

Aysel Mirkasımova ve Rana Emrahova resim çalışmalarıyla  Sempozyuma katkı sağlıyorlar. Açık Hava Müzesinde izleyiciyle buluşmaya başlayan sergide Raif Kızıl, Mert Şardu, Mine Okur ve Selçuk Yalovalı’nın Baskı resim sergisi de izlenmeye başlandı..

26 Kasım Pazar günü Milli Arşiv Müdürü Ejdan Sadrazam Moderatötlüğünde gerçekleşecek Söyleşiye ;TC Kültür ve Turizm Bakanlığı , Kültür Varlıkları ve Müzeler Müdürlüğü Kaçakçılıkla Mücadele  Daire Başkanı Zeynep Boz, Kocaeli Müzeler Müdürü Serkan Gedük ve Araştırmacı-Yazar Mete Hatay’da katılacak.

Ataser: Tarih bilincine sahibiz

LAÇ Belediye Başkanı Fırat Ataser, Akdeniz Açık Hava Müzesinin çevresinin korunarak, yakından rahatlıkla algılanan, izlenen bir tarihsel merkez şeklinde yaşatılması, kentle bütünleştirilerek, etkisinin fiziksel ve görsel açıdan güçlendirilmesini sağlayacak çalışmalara başladıklarını işaret etti.

Ataser,  "Bizler yerel yönetim olarak, tarih bilincine sahip insanlar olarak doğal görevimizi yapıyoruz”. Tarihi mekanları gün ışığına çıkarmaya yönelik çalışmalara gücümüz oranında katkı koymaya çalışıyoruz.

Ataser, Turizm anlamında adımlar atmak bölge ve ülke yararına olacaktır. Akdeniz Açık Hava Müzesinin akın akın izleyiciyle buluşacağını ve bulunan bölgenin gelişmesi ve eksiklerin giderilmesi için hummalı bir şekilde ekip ruhu anlayışıyla çalıştıklarından söz etti.

 

Ateşin: Kültürel mirasın korunması için sürdürülebilir projeler ve eğitim şart

Ayhatun Ateşin: “Toplumun kimliğiyle, kültürüyle tarihiyle ilgili somut ve soyut değerlerin tümü olarak kabul edilen kültürel miras, tarihsel süreç içinde değişik nedenler ve yöntemlerle sürekli tahrip edilmeye karşı karşıya kalmıştır. Kültürel mirasın neden önemli olduğu ve korunması gerektiği konusunda yapılacak çalışmalar, farkındalığın artmasında şüphesiz katkı koyacaktır. Denetimsiz ve ortaya Medyanın görsel etkisiyle oluşturulan Tarihsel yanlışlıklar ciddi tahribatdır.”

{ "vars": { "account": "G-4YY0F4F3S9" }, "triggers": { "trackPageview": { "on": "visible", "request": "pageview" } } } { "vars": { "account": "G-1E4JSD5JXZ" }, "triggers": { "trackPageview": { "on": "visible", "request": "pageview" } } }